Gestroomlijnd administratief werk en verhoogde veiligheidsmaatregelen door de integratie van BlueConn. Werknemersbeheer, toegang tot gebouwen en parkeerfaciliteiten.
In een van de zuidelijke hoofdsteden van Nederland worstelde een gemeentehuis met administratieve werkzaamheden rondom hun personeelsbeheer, toegang tot gebouwen en parkeren in de omgeving. Het gebouw wordt veel bezocht door de inwoners van de gemeente, maar ook door de medewerkers van de locatie. Regelmatige en onregelmatige bezoekers van de locatie moesten in de gaten worden gehouden vanwege de gevoeligheid van de inhoud van een gebouw als dit.
Deze situatie kwam op onze radar nadat een van onze integratiepartners contact met ons opnam. Zij zagen dat er een probleem was waarvoor wij een oplossing konden bieden. Twee belangrijke details van de situatie waren dat de meeste workflows werden beheerd via een softwareoplossing voor beveiligingsbeheer en dat er een parkeergelegenheid was.
Omdat er een voorkeur was voor twee systemen, kwam BlueConn als beste uit de bus. BlueConn verbindt en automatiseert twee of meer systemen en applicaties: het communiceert en bewaakt geselecteerde datastromen tussen de systemen.
Welke datastromen worden er gebruikt?
In dit geval resulteerde het in het koppelen van een of meer kentekens van auto's aan kaartnummers die actief zijn of op het punt staan actief te worden in het beveiligingsbeheersysteem. Dit creëerde de mogelijkheid om een medewerker te koppelen aan één of meerdere auto's. Dit is handig als de medewerker een auto van een familielid mee moet nemen in plaats van zijn eigen auto.
Sinds de implementatie kan de gemeente monitoren wie er gebruik maakt van de parkeerfaciliteiten van hun werknemers. BlueConn communiceert met hun beveiligingsbeheersoftware en verbetert zo de controle en beveiliging van de medewerkers van de gemeente.
Wellicht vraag je je af hoe je dit binnen jouw applicatie kan gebruiken. Schroom niet om ons te benaderen via info@bluefieldsmartaccess.nl of neem telefonisch contact met ons op.