menu
NL EN DE ES

Gemeente in Nederland breidt BlueEntrance uit

Een gemeente in Nederland maakt al langer gebruik van BlueEntrance, zij hebben de applicatie al een aantal keer uitgebreid. Nu hebben zij nog meer controle, inzicht en grip op de processen binnen de relevante omgevingen.



Bluefield Smart Access levert al lange tijd services aan een gemeente in Nederland. Tijdens deze periode heeft de gemeente een aantal keren de applicaties van uitgebreid. Het veiligheidsniveau werd verhoogt op meerdere locaties door middel van een uitbreiding op bestaande onderdelen van de applicatie.

De huidige situatie

De gemeente maakte gebruik van de applicatie met de functionaliteiten om rollen en rechten toe te kennen aan gebruikers en medewerkers. Om dit te realiseren waren er geen wijzigingen nodig in de aanwezige toegangscontrolesystemen.

Functionaliteiten om het proces te verbeteren

De gemeente had als doel om de controle over de locatie te centraliseren, alles moest worden bediend vanuit één centraal punt. De aanwezige systemen werden gekoppeld met BlueEntrance, waardoor de processen om bijvoorbeeld bezoekers of medewerkers te registreren efficiënter en veiliger plaatsvonden. Ook werd de mogelijkheid om passen aan te maken en te printen via BlueEntrance toegevoegd. Waarbij het pasnummer werd aangemaakt en gekoppeld via het systeem binnen het pand en een ID voor het systeem wat geïnstalleerd is om het pand heen.

Verder had de gemeente de wens om de omgeving toegankelijker te maken in het geval van nood. Hierom werd het verzoek om het systeem uit te breiden voor ambulancepersoneel. BlueEntrance maakte het mogelijk dat er derde partijen toegevoegd werden aan de bezoekers van de panden van de gemeente.

Uiteindelijk besloot de gemeente voor een verdere uitbreiding over de verschillende werklocaties om zo de communicatie tussen de systemen te verbeteren en veilig te stellen. Elk van de locaties werd gemakkelijk te managen via de applicatie door middel van aparte onderdelen in de applicatie. Als voorbeeld, de medewerkers van een locatie kunnen alleen de gegevens zien van die specifieke locatie en hebben dus geen inzicht in de gegevens van iedereen over elke locatie. Alleen de aangewezen werknemers of controlepersonen beschikken over de mogelijkheid om deze data te bekijken. Omdat de applicatie nu meer handelingen dan tevoren toelaat, was een verzoek om een autorisatiegroep toe te voegen. Net als op de eerste locatie, waren er geen wijzigingen nodig aan de toegangscontrole systemen om de applicatie met al haar mogelijkheden te activeren.

Wellicht vraag je je af hoe je dit binnen jouw applicatie kan gebruiken. Schroom niet om ons te benaderen via info@bluefieldsmartaccess.nl. Je kan ons ook bellen op 085 - 210 0870.

Wij werken voor

  • Rijk
  • NSI
  • TKH Security
  • FrieslandCampina
  • Rode Kruis Ziekenhuis
  • Gemeente Roosendaal
  • sekisui alveo
  • Gemeente Utrecht
  • Heros Sluiskil
  • Npo
  • Interparking
  • Aluchemie
  • HNK