menu

Multi tenant-panden: eerlijk zullen wij ons parkeerterrein delen?

Het kan, met BlueEntrance!


Heeft u (of huurt u gedeelte in) een verzamelpand met een gezamenlijk parkeerterrein? De kans is groot dat het beheren van de parkeerfaciliteit een uitdaging is. Maar dat hoeft niet. Sterker nog, wij maken het voor u en de huurders makkelijk. Dat is geen loze belofte: voor tientallen (grote en kleine) multi tenant-panden hebben we dit inmiddels bewezen, met zeer tevreden gebruikers.

Bij Bluefield Smart Access krijgen we regelmatig de vraag of wij kunnen helpen bij het verbeteren van het parkeerproces van verzamelpanden. Want in de praktijk blijkt dat hoe beter de bezetting is van zo’n kantoorpand, des te lastiger het parkeerbeheer wordt. Bezoek wordt niet altijd aangemeld en bij grote drukte komt het nogal eens voor dat auto’s worden neergezet op een plek van een van de andere huurders. Terwijl die betalen voor hun eigen, gereserveerde parkeerplekken…

Met onze BlueEntrance applicatie is dit verleden tijd. Het biedt een oplossing voor het aanmaken en beheren van toegangsrechten voor huurders en bezoekers, voor zowel parkeerterrein als pand. Hiervoor wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van een toegangspas of kenteken voor medewerkers die toegang geven tot specifieke zones. Maar ook andere ‘pasjes/tokens’ zoals QR- of pincodes zijn mogelijk voor bezoekers – is er al een goed werkend toegangssysteem in gebruik, dan kan dat naadloos worden geïntegreerd. Als een bezoeker zich meldt en de parkeerplekken van de ontvangende huurder zijn bezet, dan krijgt de bezoeker geen toegang tot het terrein. Zo wordt voorkomen dat er onjuist wordt geparkeerd. Of deze bezoeker parkeert wel in de algemene groep waarna de parkeertijd achteraf doorbelast kan worden aan betreffende huurder.

Verschillende beheerrechten
Het grote voordeel van BlueEntrance is dat de gebruikersvriendelijke, web-based portal te gebruiken is door de pandbeheerder, de receptiedienst en de huurders zelf. Elke beheerlaag in het systeem kan eigen gebruikersrechten toegewezen krijgen. Zo is BlueEntrance helemaal op maat in te richten, conform de gewenste situatie. De pandbeheerder kan bijvoorbeeld, als enige, huurders in het systeem aanmaken. De receptiedienst is gemachtigd om bezoekers te registreren en kan de bezoeker koppelen aan het bedrijf waarvoor de bezoeker komt. De huurders zijn gemachtigd om eigen medewerkers en bezoekers aan te maken en rechten toe te kennen voor de gewenste periode op de gewenste tijden.

De voordelen gaan verder dan alleen soepeler, sneller en foutloos parkeerbeheer dankzij één centrale portal. Ook de toegang tot het parkeerterrein en desgewenst het pand kan worden geautomatiseerd. Efficiënt, snel en veilig. De receptie kan op elk moment real-time inzicht krijgen in het aantal bezoekers en medewerkers aanwezig in het pand, wat van levensbelang kan zijn in een noodsituatie. De pandbeheerder kan eenvoudig en snel managementrapportages uit het systeem halen, bijvoorbeeld om alle parkeerbewegingen te kunnen monitoren en de huurders parkeerproposities op maat aan te kunnen bieden. Zo kan de exploitant de service aan huurders uitbreiden en meer op maat aanbieden.

Slimme oplossing
BlueEntrance werkt ‘stand-alone’ als toegangs- en autorisatieoplossing. Het kan ook als verbindende softwarelaag bestaande parkeer- en toegangssystemen met elkaar laten communiceren. Er zijn daardoor geen grote vervangingsinvesteringen nodig. Kortom: een slimme oplossing, helemaal naar wens in te richten, voor een dagelijkse uitdaging waar veel verzamelpanden mee te maken hebben.

Wilt u meer informatie over deze oplossing? Lees hier verder over BlueEntrance - Parkeren of neem vrijblijvend contact op!

Ga hier terug naar nieuwsitems

Wij werken voor

  • Gemeente Utrecht
  • FrieslandCampina
  • HNK
  • Rode Kruis Ziekenhuis
  • Gemeente Roosendaal
  • Heros Sluiskil
  • TKH Security
  • NSI
  • Interparking