Een noordelijk Nederlands ziekenhuis verbeterde communicatie via BlueEntrance; oplossing gevonden voor afwijking tussen gerapporteerde en werkelijke situatie.
Een ziekenhuis in het noorden van Nederland heeft haar communicatiesystemen geüpgraded via BlueEntrance. Er werden periodiek meerdere updates doorgegeven aan BlueEntrance, maar vanwege een vertraging tijdens de communicatie tussen de systemen ontstonden er verschillen tussen de gerapporteerde en de werkelijke situatie. Er is een oplossing bedacht om dit probleem aan te pakken.
BlueEntrance wordt in dit ziekenhuis geïmplementeerd om de registratie van onder anderen artsen en de toewijzing van noodzakelijke toestemmingen te stroomlijnen. Dit systeem maakt het mogelijk om snel uitgebreide toegangsroutes vrij te geven voor zowel tijdelijke als vaste contracten, zodat zorgverleners zich zonder onderbrekingen kunnen blijven concentreren op patiëntenzorg. Daarnaast wordt er gemonitord hoeveel mensen waar aanwezig zijn per locatie. Verschillende toegangscontrolesystemen, strategisch geplaatst in en rond de locatie, vergemakkelijken deze communicatie tussen de toegangscontrolesystemen. Deze informatie wordt uitgewisseld via CSV-bestanden. Hoewel deze aanpak effectief is om de beveiligingsmaatregelen te versterken, heeft hij een belangrijk nadeel: het ontbreken van een real-time functionaliteit.
Het probleem met het communiceren via CSV-bestanden is dat het tijd kost. Dit betekent dat de cijfers die op het scherm staan, niet overeenkomen met de daadwerkelijke situatie. Gelukkig kwam er een oplossing van een van onze grotere partners: het SHIP-protocol. Dit innovatieve protocol maakte de weg vrij voor het opzetten van een real-time monitoringcomponent. Met succes!
Momenteel ervaart het ziekenhuis een veiligere omgeving waarbij er actief en scherp gereageerd kan worden op de situatie. Benieuwd of deze upgrade iets voor uw situatie is? Neem gerust contact op via info@bluefieldsmartaccess.nl.