menu
NL EN DE ES

Slimme koppelingen

Handmatig aanmelden en controleren van bezoekers versnellen zonder concessies te doen aan de veiligheid? Een beter overzicht van wie er is het pand aanwezig is? Wat zijn de mogelijkheden om meer rendement te halen uit een parkeerterrein?


Bluefield Smart Access heeft het antwoord

‘Veel ondernemingen, publieke instellingen en industriële bedrijven hebben de afgelopen jaren hun toegangsprocedures aangescherpt vanuit veiligheidsoverwegingen,’ vertelt Stegeman, die in 2013 Bluefield Smart Access oprichtte. ‘Bezoekers melden zich of nemen een parkeerkaart uit bij de slagboom van het parkeerterrein. Ze gaan langs de receptie en worden opgehaald door hun contactpersoon. In dit alledaagse ritueel zagen wij kans voor innovatie en verbetering, ingegeven door de behoefte van bedrijven om meer grip te krijgen op hun operationele processen.’

Slimme koppeling

De identity & access management-oplossing van Bluefield Smart Access, BlueEntrance, bestaat kort gezegd uit een software-‘laag’ die bestaande systemen op een slimme manier aan elkaar koppelt. Het resultaat: handmatige registratie- en autorisatieprocessen verlopen geautomatiseerd (werkt sneller, minder kans op fouten), gebruikers ervaren meer gemak en op elk moment kan bruikbare managementstuurinformatie uit de systemen worden gehaald.

Ruim 200 klanten ervaren dagelijks de voordelen van Bluefield Smart Access

Inmiddels kennen ruim 200 klanten in facility management, industrie, zorg, overheid en de grootzakelijke markt de voordelen van Bluefield Smart Access. Een ziekenhuis, maar ook een waterschap, met meerdere vestigingen kunnen nu toegangsrechten voor verschillende systemen vanuit één applicatie beheren, inclusief registratie, verificatie en autorisatie. De receptiefunctie voor een groot industrieterrein is dankzij Bluefield volledig geautomatiseerd, zodat bezoekers en contractors zichzelf kunnen (voor-)aanmelden; daarbij wordt niet alleen de identiteit gecontroleerd, maar dankzij de nieuwe add-on worden ook de VCA-eisen en de kennis van de op het terrein geldende veiligheidsinstructies. Een vastgoedbeheerder kreeg in real-time inzicht in het gebruik van parkeerterreinen, waarop het gebruik door medewerkers en bezoekers gericht kan worden afgestemd met de huurders.

De voordelen van Bluefield Smart Acces

  • Eén systeemonafhankelijk identity & access-managementsysteem workflow manager die registratie-, verificatie- en autorisatieprocessen centraal beheert.
  • Verdergaande automatisering mogelijk: bespaart geld, verbetert security.
  • Duidelijk, gebruikersvriendelijk systeem, met minimale invoerhandelingen.
  • Betere stuurinformatie maakt gericht beleid mogelijk, bijvoorbeeld voor parkeren en pandbezetting.
  • Meer mogelijkheden voor aanvullende hospitality services, zoals een nadrukkelijke focus op de persoonlijke ontvangst van de bezoeker.
  • Deskundig advies, op basis van uitgebreide IT-kennis en jarenlange access-managementervaring.

Geen big data, maar easy data

Stegeman: ‘Nagenoeg alle personeels-, toegangs- en parkeersystemen kunnen we koppelen.’ ‘Wij werken vanuit de overtuiging dat het voor onze klanten gemakkelijk moet zijn om de data uit hun eigen systemen daadwerkelijk voor hen te laten werken. Geen big data maar easy data.’

Lijkt deze situatie op die van u en bent u benieuwd hoe wij u verder kunnen helpen? Of bent u simpelweg benieuwd naar wat wij, samen met eventuele partners, in andere situaties kunnen doen? Schroom niet om ons te benaderen via info@bluefieldsmartaccess.nl of via 085-2100870.

Wij werken voor

  • Aluchemie
  • Rijk
  • FrieslandCampina
  • Npo
  • Gemeente Utrecht
  • Heros Sluiskil
  • HNK
  • TKH Security
  • NSI
  • Gemeente Roosendaal
  • sekisui alveo
  • Interparking
  • Rode Kruis Ziekenhuis